1956 Milburn G. Apt devenea primul om care se deplasa cu de trei ori mai mult decât viteza sunetului. Din păcate, pilotul american îşi pierdea viaţa, în timpul testului efectuat în această zi, odată cu distrugerea aparatului de zbor Bell X-2. Apt absolvise liceul din Buffalo, Kansas, în 1942. Se înrolase imediat în forţele armate aeriene, fusese trimis să urmeze cursurile şcolii de pilotaj şi primise prima misiune de luptă în februarie 1944. Din septembrie 1954, Apt era angajat ca pilot de teste la Baza aeriană Edwards din California.
Odată lansat de la bordul unui bombardier B-50, deasupra Deşertului Mojave, aflat la comanda unui aparat experimental X-2, propulsat cu un motor de tip rachetă, cpt. Apt a ajuns să se deplaseze cu viteza record de 3.377 km/h, sau Mach 3,196, la o altitudine de 19.977 m. Pierderea controlului asupra aparatului de zbor, cauzată de inerţia cuplului, a cauzat distrugerea avionului şi la moartea pilotului.
Iniţial program aparţinând armatei americane, X-2 trebuia să fie transferat autorităţilor civile, în vederea continuării cercetărilor ştiinţifice. Armata a amânat momentul predării aparatului, în speranţa că se va ajunge la viteza Mach 3. Anterior primului său zbor cu avionul-rachetă, Apt a efectuat mai multe exerciţii pe simulator. Aici au fost stabilite câteva probleme la controlul aeronavei, care apăreau la viteze foarte mari, şi fuseseră elaborate câteva posibile tehnici pentru rezolvarea acestora.
Pe 27 septembrie 1956, Apt a realizat primul său zbor cu aparatul X-2. S-a detaşat în forţă de avionul B-50 care-l transportase până atunci, după care s-a detaşat rapid de avioanele de urmărire F-100. Odată ajuns la mare altitudine, a accelerat rapid. A ajuns la Mach 3,2, moment în care devenea primul om din lumea care atingea de peste trei ori viteza sunetului. Odată consumat combustibilul rachetei, Apt s-a găsit mai departe de bază decât se aşteptase. Planul iniţial prevedea revenirea lentă până la Mach 2,4, după care urma virajul pentru întoarcerea înspre bază. Timpul suplimentar necesar încetinirii vitezei, înaintea virajului înapoi, l-ar fi făcut să nu mai ajungă până la punctul de întoarcere.
Aflat în continuare la o viteză superioară Mach 3, a început virajul de întoarcere înspre Edwards. Avionul X-2 a început o serie de tonouri şi a scăpat de sub control. Apt a încercat să recapete controlul. Văzând că nu reuşeşte, a ejectat capsula de salvare. Decizia a venit prea târziu. A încercat catapultarea şi a fost ucis, atunci când capsula s-a izbit de sol, în poligonul de trageri Edwards. Restul avionului X-2 s-a prăbuşit la distanţă de câţiva kilometri. Pilotul avea 32 de ani.
Tot atunci, şi în aceeaşi atmosferă militărească, Anne Shelton se afla pe primul loc în topul britanic, cu Lay Down Your Arms. Un single care a figurat timp de patru săptămâni pe această poziţie. În Statele Unite, cea mai de succes versiune a fost cea oferită de grupul vocal feminin The Chordettes, care a ajuns până pe 16 în topul Billboard.