Nu m-am dat niciodată în vânt după melodia de faţă. Deşi face parte integrantă din cariera mea de animator-prezentator, din vara lui 1991. Vremuri când nu exista încă playlist şi fiecare dintre noi puneam muzicile cu bun-simţ şi în ideea că nu trebuie să vii doar cu preferinţele tale. Revenind… Şi cum făceam eu documentarea pentru ediţia a 70-a a Radio Grafiilor, am descoperit-o încă o dată. Şi mi-am dat seama, din nou, că succesul e doar o chestiune de marketing şi de coordonare. N-are legătură cu originalitatea decât într-o măsură indirect proporţională. Lucrurile trebuie bine împachetate şi prezentate în aşa fel încât să prindă la mase.
Este ceea ce au făcut producătorii, în cazul Color Me Badd şi I Wanna Sex You Up. Un mega hit ajuns până pe locul doi în Billboard Hot 100 şi nr. 1 în Marea Britanie, poziţie pe care a figurat timp de trei săptămâni. Cei patru băieţi de la Color Me Badd veneau din Oklahoma City şi aveau vârste până în 25 de ani. Acesta era single-ul lor de debut şi prefaţa două viitoare nr. 1 across the nation. Dar nu despre asta mi-am dorit să vorbesc acum.
Ci despre modul în care a luat naştere această piesă, inclusă în coloana sonoră a filmului New Jack City, cu Wesley Snipes şi Ice T în rolurile principale. Şi cu multă muzică de după blocuri. OK. Cum se naşte succesul, din bucăţi? Se ia una propoziţie, “to the heart tick tock ya don’t stop”, din La Di Da Di, melodia lansată în 1985 de Slick Rick şi Doug E Fresh, un clasic rap, o adevărată fântână de inspiraţie pentru mulţi dintre cei ce va să vină. Totul se grefează pe ritmul din Tonight’s the Night, melodia din 1975 a lui Betty Wright. De unde se împrumută “I know you not gonna sing that song!” Pentru ca refrenul să-şi tragă seva dintr-o altă piesă a anilor ’70 – Strawberry Letter 23.
Sper că nu v-am ameţit prea mult. Aşa cum sper să vă placă şi filmul La bună audiţie!